English 2nd semester
What I want to achieve
Wat wil ik bereiken
For this part, I have used the SMART method.
S: I want to continue my goal from the first semester. I want to communicate more in English and improve my vocabulary. I will be working on these points during the project(s) of the second semester.
M: Applying for the Field trip project meant that daily communication in English was required, this meant was an excellent opportunity for me to work on my goal.
A: By doing it every day it will help me improve myself. I will get help from others, this is a way I will learn the quickest and it's a way that finds it is the most fun to do.
R: One of the reasons to do the second semester in English is that I wanted to challenge myself, I wanted to talk and work in English every day. By doing this for one semester I will make it clear for myself if I want to continue with the English program or not.
T: For the second semester it will be the same as for the first semester. I want to have improved my English at the end of the first year. I also want to make it clear for myself if I want to continue with the English stream for the second year.
Voor dit deel heb ik de SMART-methode gebruikt.
S: Ik wil mijn doel vanaf het eerste semester continueren. Ik wil meer in het Engels communiceren en mijn vocabulaire verbeteren. Ik zal aan deze punten werken tijdens het project (en) van het tweede semester.
M: Het aanvragen van het Field Trip-project betekende dat dagelijkse communicatie in het Engels vereist was, dit betekende een uitstekende gelegenheid voor mij om aan mijn doel te werken.
A: Door het elke dag te doen, zal het me helpen om mezelf te verbeteren. Ik zal hulp krijgen van anderen, dit is een manier die ik het snelst zal leren en het is een manier die vind dat het het leukst is om te doen.
R: Een van de redenen om het tweede semester in het Engels te doen, is dat ik mezelf wilde uitdagen, ik wilde elke dag in het Engels praten en werken. Door dit een semester te doen, zal ik het voor mezelf duidelijk maken of ik wil doorgaan met het Engelse programma of niet.
T: Voor het tweede semester zal het hetzelfde zijn als voor het eerste semester. Ik wil mijn Engels aan het einde van het eerste jaar hebben verbeterd. Ik wil het ook voor mezelf duidelijk maken of ik voor het tweede jaar wil doorgaan met de Engelse stream.
Reflection
Reflectie
My reflection on English from the second semester, will be short. Except for a few I did not attent the lectures that where given in the second semester. I could not make the time for it next to the field trip project I applied to, I was communicating English daily because the project was in English, and if needed I will be corrected by them. For me this was a reason to not attend the lectures. I just could not find the reason to. There was a down site to it, by not attending the lectures I didn't know about the assignments that needed to be made and put into the portfolio. The assignments where three summaries written in English, I have written some my self but most of the time the group was doing it together. this way I don't have any personal feedback, just one. The summary that I made was for the business scan in the first weeks of the second semester. But this reflection is also used by the other group members.
I have learned that even if it looks unnecessary it isn't always unnecessary. I should have gone to the lectures and if I look back to my personal learning goal, I should have communicated it with the teacher why I thought it was unnecessary.
Mijn reflectie op Engels uit het tweede semester zal kort zijn. Behalve enkele heb ik de lezingen niet bijgewoond die in het tweede semester werden gegeven. Ik kon er geen tijd voor vrijmaken naast het veldbezoekproject waar ik op solliciteerde, ik communiceerde dagelijks Engels omdat het project in het Engels was, en indien nodig zal ik door hen worden gecorrigeerd. Voor mij was dit een reden om de colleges niet bij te wonen. Ik kon gewoon de reden niet vinden. Er was een down-site, door het niet bijwonen van de lezingen die ik niet kende van de opdrachten die moesten worden gemaakt en in de portfolio moesten worden gestopt. De opdrachten waarbij drie samenvattingen in het Engels zijn geschreven, heb ik zelf geschreven, maar meestal deed de groep het samen. op deze manier heb ik geen persoonlijke feedback, slechts één. De samenvatting die ik heb gemaakt was voor de bedrijfsscan in de eerste weken van het tweede semester. Maar deze reflectie wordt ook gebruikt door de andere groepsleden.
Ik heb geleerd dat zelfs als het er onnodig uitziet, het niet altijd onnodig is. Ik had naar de colleges moeten gaan en als ik terugkijk op mijn persoonlijke leerdoel, had ik het met de leraar moeten communiceren waarom ik dacht dat het onnodig was.