COMPETENCE #3

Creating and marketing meaningful leisure experiences.

Creëren en vermarkten van betekenisvolle Leisure belevenissen.

Projects

Projecten

How have I developed it

Hoe heb ik dit ontwikkelt

From April till October I have taken part of an organization in the name of NHL-Stenden University Leeuwarden. A field trip for the first-year students needed to be organized. As one of the very enthusiastic group members, we started off with great ideas and plans. Next to the company visits, games and transportation that needed to be arranged, we wanted to implement a storyline. After hours of scriptwriting, video editing and acting we managed to create a storyline for the field trip. Our goal for this was that the students would be more involved in the field trip and that they needed to solve the mystery. Also, during the field trip, we took the students throughout The Netherlands, we arranged company visits within the leisure industry, suiting every leisure sector. We have arranged accommodation at a bungalow park, where every morning the students received breakfast. In order to keep it carefree for the students, we as an organization have organized everything as far as possible from a to z.

My tasks within the organization of the fieldtrip came down to design, research, logistics, and time management. Designing a recognizable logo was a challenging task, the logo must be simple but unique and the students need to recognize it as the logo of the Fieldtrip 2k19. For us, simplicity was key. When an organization team needs to control over two hundred students, they need to be visible, this is done by designing our own hoodies and T-shirts, with the logo and storyline in mind and off course the opinion of the organization team. One of the important things of organizing a week for students is the budget, with everything you do, you need to keep the budget in mind. For example, the hoodies and T-shirts have been ordered in Hungary, this saved over 60% of the costs.

What also shows why competence 3 has been achieved is the first semester of the second year. The Disney project got introduced, where we as a project group need to come up with a new concept for Disneyland Paris. To make sure we have the right target group and the value proposition we need to test them. For the test, we needed to go to Disneyland Paris and perform a tour within Disneyland itself. By making use of a storyline within the tour we got positive feedback and a great result. We took our tour group into another world by using our storytelling and our acting performance.

This competence also takes place within my current job, I work at Event Catering Teuben, this company facilitates catering for all types of events. Not only we provide catering but also, we design and create the perfect ambiance on the event site. Creating the bigger picture to create the perfect ambiance for the visitors of the event. 

Van april tot oktober heb ik deelgenomen aan een organisatie onder de naam NHL-Stenden Hogeschool Leeuwarden. Er moest een excursie voor de eerstejaars worden georganiseerd. Als een van de zeer enthousiaste groepsleden zijn we begonnen met geweldige ideeën en plannen. Naast de bedrijfsbezoeken, games en transport die geregeld moesten worden, wilden we een verhaallijn implementeren. Na uren van scenarioschrijven, videobewerking en acteren zijn we erin geslaagd een verhaallijn voor de excursie te creëren. Ons doel hiervoor was dat de studenten meer betrokken zouden zijn bij de excursie en dat ze het mysterie moesten oplossen. Ook namen we tijdens de excursie de studenten mee door heel Nederland, organiseerden we bedrijfsbezoeken binnen de vrijetijdsbranche, passend bij elke vrijetijdssector. We hebben accommodatie geregeld op een bungalowpark, waar de studenten elke ochtend het ontbijt kregen. Om het voor de studenten zorgeloos te houden, hebben wij als organisatie alles zoveel mogelijk van a tot z geregeld.

Mijn taken binnen de organisatie van de excursie kwamen neer op ontwerp, onderzoek, logistiek en timemanagement. Het ontwerpen van een herkenbaar logo was een uitdagende taak, het logo moet simpel maar uniek zijn en de studenten moeten het herkennen als het logo van de Fieldtrip 2k19. Voor ons stond eenvoud centraal. Wanneer een organisatieteam meer dan tweehonderd studenten moet controleren, moeten ze zichtbaar zijn, dit gebeurt door onze eigen hoodies en T-shirts te ontwerpen, met het logo en de verhaallijn in gedachten en natuurlijk de mening van het organisatieteam. Een van de belangrijkste dingen bij het organiseren van een week voor studenten is het budget, met alles wat je doet moet je rekening houden met het budget. Zo zijn de hoodies en T-shirts besteld in Hongarije, dit bespaart ruim 60% van de kosten.

Wat ook laat zien waarom competentie 3 is behaald, is het eerste semester van het tweede jaar. Het Disney-project werd geïntroduceerd, waarbij we als projectgroep een nieuw concept voor Disneyland Paris moeten bedenken. Om er zeker van te zijn dat we de juiste doelgroep hebben en de waardepropositie die we moeten testen. Voor de test moesten we naar Disneyland Paris gaan en een tour binnen Disneyland zelf uitvoeren. Door gebruik te maken van een verhaallijn binnen de tour kregen we positieve feedback en een geweldig resultaat. We namen onze reisgroep mee naar een andere wereld door onze verhalen en onze acteerprestaties te gebruiken.

Deze competentie vindt ook plaats binnen mijn huidige functie, ik werk bij Event Catering Teuben, dit bedrijf faciliteert catering voor alle soorten evenementen. Niet alleen verzorgen wij de catering maar ook ontwerpen en creëren wij de perfecte ambiance op het evenemententerrein. Het grotere plaatje creëren om de perfecte sfeer te creëren voor de bezoekers van het evenement.


© 2018 Worlds Collide. Alle rechten voorbehouden.
Mogelijk gemaakt door Webnode Cookies
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin