INNOMAG
Innomag was a project company that was part of the first semester of the second year, this semester was all about Disney. Together with 5 fellow students, we needed to come up with a new attraction for Disneyland Paris. This project lasted 5 months and during this journey, a lot of new subjects came to light. Subjects such as storytelling, designing, and Imagineering. Several models have been used for researching the Disney company, our target group, and our attraction. These are just a few parts of this project. This project was both stressful and mind-blowing, bypassing every interim test, but still, as a group making the decisions to change the story and or designs, even though it was sufficient, this caused a lot of unneeded stress. Back to the project, first of all, we needed to do research on who our target groups were going to be, in our case, couples between 25 and 30. From this part on we could start researching what Disneyland Paris already has to offer, what is trending, what the target group interest are and how to combine these things. The first test took place in Disneyland Paris, over here we organized a tour, going through the attraction park, within a time limit we needed to guide our target group through a tour what was specifically for them. The second test called the "Mad Tea Party" was all about storytelling, in this we took the next step by implementing a story on the interests of our target group, this needed to be performed in front of our fellow students. Last but least, the attraction itself, by knowing what Disneyland Paris needs, what your target group requires and having a storyline, we have designed a new attraction for Disneyland Paris.
Innomag was een project dat deel uitmaakte van het eerste semester van het tweede jaar, dit semester stond helemaal in het teken van Disney. Samen met 5 medestudenten moesten we een nieuwe attractie bedenken voor Disneyland Parijs. Dit project duurde 5 maanden en tijdens deze reis kwamen veel nieuwe onderwerpen aan het licht. Onderwerpen als verhalen vertellen, ontwerpen en beeldtechniek. Er zijn verschillende modellen gebruikt om onderzoek te doen naar het bedrijf Disney, onze doelgroep en onze attractie. Dit zijn slechts enkele onderdelen van dit project. Dit project was zowel stressvol als verbluffend, omzeilde elke tussentijdse test, maar toch, als een groep die de beslissingen nam om het verhaal en / of de ontwerpen te veranderen, hoewel het voldoende was, veroorzaakte dit veel onnodige stress. Terug naar het project moesten we allereerst onderzoeken wie onze doelgroepen zouden zijn, in ons geval koppels tussen 25 en 30 jaar. Vanaf dit deel konden we beginnen met onderzoeken wat Disneyland Paris al te bieden heeft, wat is trending, wat is de interesse van de doelgroep en hoe combineer je deze dingen? De eerste test vond plaats in Disneyland Parijs, hier organiseerden we een tour door het attractiepark, binnen een tijdslimiet die we nodig hadden om onze doelgroep te begeleiden bij een tour die specifiek voor hen was. Bij de tweede test, de "Mad Tea Party", draaide alles om het vertellen van verhalen, hierin hebben we de volgende stap gezet door een verhaal te implementeren over de interesses van onze doelgroep, dit moest worden uitgevoerd voor onze medestudenten. Als laatste, de attractie zelf, door te weten wat Disneyland Paris nodig heeft, wat uw doelgroep nodig heeft en een verhaallijn te hebben, hebben we een nieuwe attractie ontworpen voor Disneyland Paris.